Reklama
 

Miniaplikace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





BlueBoard.cz

Na sociálních sítích tvrdíme muziku

Znojemské městské facebookové stránky využívá skoro pětadvacet tisíc fanoušků, což odpovídá pětasedmdestáti procentům obyvatel. Je to nejvíc procent ze všech okresních měst. Údaj vyplývá z výzkumu vzdělávací instituce PR Akademie, který čerpá z dat od ledna do konce dubna.

Jde o mimořádně velké číslo. Například třebíčské facebookové stránky se srovnatelným počtem obyvatel navštěvuje „pouze“ pětatřicet procent. Z celkového množství pětapadesáti okresních měst pak pět z nich dokonce facebook při komunikaci s veřejností nevyužívá vůbec.
 
„Ukázalo se, že města umějí být na sociálních sítích různě aktivní, ale také různě produktivní z hlediska života a komunikace na svých profilech. Čím aktivnější jsou z hlediska vlastního obsahu a jeho podoby, tím aktivnější je i jejich publikum. Nelze však jednoduše aplikovat přístup, že čím více textů, tím více aktivity a nových fanoušků,“ komentuje zjištěné skutečnosti Filip Hrůza, ředitel Institutu veřejné správy Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.
 
Dalším z ukazatelů, na něž se průzkum zaměřil, byl počet reakcí na jednotlivé příspěvky. Znojmo se objevuje opět na špičce společně s Prahou a s Karlovými Vary. „Průzkum ověřil, že měřítkem úspěchu komunikace na sociálních sítích není pouze počet fanoušků, ale zejména dlouhodobá práce s atraktivním obsahem. Potvrzuje to například Znojmo, které vede v počtu fanoušků na obyvatele, zároveň je ale též v popředí míry interakce v publikovaných příspěvcích,“ komentuje data z výzkumu Roman Kučera, který centrum PR Akademie vede. 
 
„Upřímně mě překvapilo, že některé radnice stále nevyužívají ke komunikaci s veřejností sociální sítě. Zvláště pak v době, kdy svůj oficiální profil mají ve stejném městě například hasiči nebo lokální sdružení,“ doplnil R. Kučera.           
 
-jan-