Jde o mimořádně velké číslo. Například třebíčské facebookové stránky se srovnatelným počtem obyvatel navštěvuje „pouze“ pětatřicet procent. Z celkového množství pětapadesáti okresních měst pak pět z nich dokonce facebook při komunikaci s veřejností nevyužívá vůbec.
„Ukázalo se, že města umějí být na sociálních sítích různě aktivní, ale také různě produktivní z hlediska života a komunikace na svých profilech. Čím aktivnější jsou z hlediska vlastního obsahu a jeho podoby, tím aktivnější je i jejich publikum. Nelze však jednoduše aplikovat přístup, že čím více textů, tím více aktivity a nových fanoušků,“ komentuje zjištěné skutečnosti Filip Hrůza, ředitel Institutu veřejné správy Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.
Dalším z ukazatelů, na něž se průzkum zaměřil, byl počet reakcí na jednotlivé příspěvky. Znojmo se objevuje opět na špičce společně s Prahou a s Karlovými Vary. „Průzkum ověřil, že měřítkem úspěchu komunikace na sociálních sítích není pouze počet fanoušků, ale zejména dlouhodobá práce s atraktivním obsahem. Potvrzuje to například Znojmo, které vede v počtu fanoušků na obyvatele, zároveň je ale též v popředí míry interakce v publikovaných příspěvcích,“ komentuje data z výzkumu Roman Kučera, který centrum PR Akademie vede.
„Upřímně mě překvapilo, že některé radnice stále nevyužívají ke komunikaci s veřejností sociální sítě. Zvláště pak v době, kdy svůj oficiální profil mají ve stejném městě například hasiči nebo lokální sdružení,“ doplnil R. Kučera.
-jan-