„Aby děti poznávání bavilo, musíme jim nabídnout něco víc, než jen obyčejnou procházku městem. Děti jsou zvídavé a hravé a právě takový je i náš příběh Záhady Psí věže. Věřím, že bude bavit je i jejich rodiče,“ říká starosta Znojma Jan Grois.
Příběh je situován do raných dějin města Znojma. Hlavním motivem trasy je povýšení Znojma na královské město v roce 1226 Přemyslem Otakarem I. Přemysl Otakar I. získal po smrti svého bratra hrad na jižní hranici Moravy zvaný Znoyem. Český král už slyšel nemálo zvěstí o tomto pevném hradu, malebné krajině obkroužené řekou Dyjí, úrodných polích a vinohradech či pohostinnosti místního lidu. Rozhodl se proto, že ze své moci zřídí k hradu město, jež bude poslušno přímo jemu samotnému. V Čechách i na Moravě však bylo jen velmi málo zkušených lidí, kteří by s prací se založením královského města měli dostatek zkušeností. Tak se Přemysl rozhodl, že pozve věhlasného lokátora Edelberta Mauera, zkušeného úředníka a lokátora úspěšně zakládajícího německá města.
Lokátor Edelbert Mauer je hlavním vypravěčem příběhu a právě jemu mají být děti nápomocné při určování hranic a náměstí nového královského města. Po trase dlouhé asi čtyři kilometry na děti čeká devět zastávek s úkoly. Začíná se u turistického informačního centra na Obrokové ulici, kde si díky bezplatné Wi-Fi mohou všichni aplikaci stáhnout. Následně už není připojení k internetu potřeba.
Trasa víceméně sleduje původní hradby středověkého města a zavede uživatele na významná místa města Znojma. Dovede je tam ale přes různé turisticky méně známé cesty a zákoutí. Zároveň je trasa vedena tak, aby poskytovala i místa k občerstvení, odpočinku i hraní dětí. Konec trasy je u kostela sv. Michala na Jezuitském náměstí.
Cíl turistické trasy tedy spočívá v prohlídce města a jeho památek, v poučení o významné události v dějinách města Znojma i v radosti z aktivně stráveného času a zážitku historické atmosféry Znojma.
-pas-