Reklama
 

Miniaplikace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





BlueBoard.cz

Minulou středu dojela i do Znojma nová škoda Karoq

Dalším přírůstkem do rodiny Škoda se stalo po Kodiaqu další SUV Karoq (SUV - Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo). Všechny SUV značky s okřídleným šípem mají mít na konci svého názvu písmeno q. Karoq je ve srovnání s Kodiaqem kompaktnější, o více jak 30 cm kratší, tvarově obdobný, výrazněji se liší vzhledem zadní části. Navazuje na Yettiho, který se vyráběl od roku 2009, ale oproti němuž Karoq výrazně narostl.

  • foto: -eis-

S délkou těsně pod 4,4 metry se řadí mezi středně velké vozy SUV. Vzhledově se tento automobil designérům skutečně podařil. Interiér a hlavně ovládání vozidla je poplatné koncernové platformě, takže kdo přesedne do tohoto vozu ze značek Seat, VW či jiných modelů Škodovky, nemusí na svých návycích nic měnit. Nová auta jsou samozřejmě vybavena mnohými technickými vymoženostmi. Jak ovládací prvky, tak i novinky pomáhají v bezpečném řízení, na druhé straně nejrůznějšími „hračičkami“, jak je známe z jiných značek, řidiče nerozptylují. Určitá strohost je zde na místě.

Posazení řidiče i pasažérů je samozřejmě vyšší, což umožňuje jednodušší nástup do vozu a také lepší výhled. Volitelnou možností jsou zadní sedačky Varioflex, které ještě zvyšují využití prostoru. Je možné je posunout dozadu, čímž se zvětší prostor pro nohy cestujících, či dopředu, čímž se zvýší zavazadlový prostor (od 479 do 588 litrů, po odstranění sedadel se blíží ke dvěma kubíkům), při pevně upevněných sedácích má kufr 521 litrů, po sklopení sedadel 1630 litrů). Varioflex umožňuje zvlášť sklopení jednotlivých sedaček nebo i jejich vyjmutí.

V základním provedení má Karoq halogenové světlomety, za příplatek jsou k dispozici Full LED, zadní svítilny jsou kromě parkovacího světla a ukazatelů směru diodové.

V současné době jsou k dispozici čtyři motorizace. Základním motorem je litrový benzinový o výkonu 85 kW, výkonnější zážehový motor 1,4 TSI má výkon 110 kW a je vybaven možností vypínání válců, což snižuje spotřebu. Vznětové motory zastupuje pětaosmdesátikilowattový přeplňovaný motor 1,6 a výkonnější 2,0TDI 110 kW. Každá z motorizací může být vybavena automatickou nebo manuální šestistupňovou převodovkou, nejsilnější naftové motory pohánějí obě nápravy (4x4).

Zajímavou novinkou může být digitální přístrojový štít - Karoq je prvním vozem škodovky vybaveným tímto multimediálním zařízením. Místo přístrojů je před řidičem umístěn Digital Instrument Panel, na němž je možné volit několik zobrazení. Vedle digitálního zobrazení přístrojů – tachometru, otáčkoměru a dalších – je možné zvolit nejen rádio, ale i mapu, GPS navádění a zobrazit další aktuální informace třeba o objížďkách.

Škoda Karoq je automobil, který v nabídce značky Škoda chyběl. Svými vlastnostmi je univerzální, splní požadavky mnoha motoristů a jejich rodin. Variabilitu se tvůrcům podařilo naplnit, Karoq se jistě stane oblíbeným automobilem značky s okřídleným šípem.

Cena nejlevnějšího je 529 900, nejdražší přijde momentálně na 774 900 korun. Nabízí se rozsáhlá nabídka doplňků, za které je nutné připlatit. Co rozhodně potenciální zájemce o tento vůz nepotěší je čekací doba. Ta se nyní pohybuje od šesti do dvanácti měsíců.

 

 

Jiří Eisenbruk